În noul terminal de plecări de la aeroportul Henri Coandă (Otopeni) 45 de ghişee de check-in din cele 52 erau nefuncţionale miercuri la prânz, deşi zeci de pasageri aşteaptau la mai multe cozi să îşi facă check-inul pentru zborul rezervat şi să îşi lase bagajele.
Coadă se formase şi în zona de securitate amenajată în noul terminal, care aduna atât fluxul de pasageri ce finaliza check-inul la cele şapte ghişee funcţionale din acest terminal, cât şi pe cel din vechiul terminal, unde fac în continuare check-inul aproape toate companiile aeriene ce operează de pe Otopeni.
Controlul de securitate nu se mai face în vechiul terminal, deşi aparent continuă să existe facilităţile pentru această procedură.
Singurele companii care s-au mutat cu check-inul în noul terminal, ce se întinde pe o suprafaţă de 20.000 de metri pătraţi şi în care s-au investit 52 mil. euro, sunt cele din grupul Lufthansa (Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss). Deşi pe noul terminal se găsesc şi porţile de îmbarcare unde trebuie să ajungă persoanele care circulă pe curse interne Tarom, pasagerii sunt obligaţi să treacă mai întâi prin vechiul terminal pentru check-in (Tarom continuă să facă de aici check-inul) şi apoi să meargă în noul terminal pentru securitate şi îmbarcare. Astfel timpul de trecere prin toate aceste proceduri creşte, cei mai mulţi pasageri arătându-se dezorientaţi în aeroport.
S-au investit 52 mil. euro pentru descongestionarea traficului.„Nu înţeleg de ce se face coadă“
„Am ajuns cu două ore şi jumătate mai devreme la aeroport, m-am plimbat şi am venit aici (în noul terminal-n.red.) să mă aşez la coadă. Nu înţeleg de ce se face coadă. Cred că ar fi bine să fie o persoană care să ne ghideze, să ştim la care dintre ghişee ne aşezăm“, a spus Trivunac Ana din Serbia, care aştepta să îşi facă check-inul pentru un zbor spre Viena. Vizita ei în intere