Directorii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC) au contestat raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor in care se arata ca au fost incheiate pe 1 februarie 2013 doua contracte paguboase pentru stat privind realizarea digului de larg. Mai mult, directorii spun ca a fost un control superficial si cu o tema anume. "Sunt multe lucruri care nu au legătură cu realitatea, este un control cu temă în aşa fel încât să iasă o concluzie", a declarat intr-o conferinta de presa Decebal Şerban, directorul general adjunct al companiei. Pe de alta parte, reprezentantii companiei recunosc faptul ca au renuntat, la scurt timp dupa ce au primit rezultatele controlului, la o clauza considerata ilegala inclusa in contractul privind construirea digului de larg. De asemenea, au recunoscut si ca au platit constructorului un avans de peste 10 milioane de euro. Lucrarile la dig nu au inceput nici dupa 6 luni de la semnarea contractului.
"E o clauza care poate fi interpretata ca dand posibilitatea escaladarii pretului. Acum o saptamana, doua, am scos clauza din contract. Am facut un act aditional de comun acord. In cazul executantului, exista doua probleme, una fiind legata de marirea pretului, iar noi am considerat ca e bine sa retragem aceasta posibilitate. Intrucat s-a discutat ca ar fi defavorabila, noi am initiat o discutie cu constructorii si am renuntat la ea", a declarat Lucian Balut, directorul general al Portului Constanta.
Reamintim ca directorii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC) au incheiat pe 1 februarie 2013 doua contracte paguboase pentru stat privind investitia „Prelungirea digului de larg din Portul Constanta”, potrivit unui raport realizat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor obtinut de HotNews.ro. Un contract in valoare de 420,4 milioane de lei,