De la începutul acestui an, marile reţele de retail au deschis peste 160 de magazine de proximitate în toată ţara. Cele mai multe inaugurări au fost sub brandul grupului german Metro, LaDoiPaşi.
Efervescenţa marilor retaileri pe segmentul magazinelor de proximitate se resimte din plin şi în prima parte a anului. Din ianuarie şi până în prezent s-au inaugurat 162 de mici magazine, atât în ţară cât şi în Bucureşti, comercianţii internaţionali implicaţi fiind Carrefour cu brandul Carrefour Express, Mega Image cu Shop&Go, Metro cu LaDoiPaşi şi Profi Rom Food. Cu excepţia Profi care se extinde prin forţele proprii, ceilalţi retaileri se folosesc de diverse tipuri de parteneriate cu diverşi antreprenori locali pentru a-şi creşte numărul de magazine.
Mai mulţi parteneri pentru extinderea Carrefour
Carrefour a intrat în 2013 cu un număr de 108 magazine, dintre care 65 de supermarketuri Carrefour Market şi 17 de magazine de proximitate Carrefour Express, iar primele deschideri pe segmentul “magazinelor de lângă casă” au fost făcute de cum a început noul an. Mai precis, pe 9 ianuarie, compania a anunţat rebrandingul a două foste magazine Angst de pe strada Drumul Taberei şi respectiv Şoseaua Colentina din Bucureşti, numărul unităţilor din lanţul Express ajungând la 19. Acum, retailerul francez operează pe plan local 28 de magazine de proximitate, deschizând de la începutul anului 11 unităţi, toate în Bucureşti. De altfel, expansiunea pe acest segment este asigurată şi de încheierea a trei noi contracte de franciză cu antreprenori locali. În afară de Angst, care a intrat în parteneriat cu Carrefour în 2011, alţi trei retaileri din Bucureşti şi provincie au făcut acest pas. Este vorba de Gulliver, care opera în capitală 9 unităţi, S.C. Rost Com S.R.L. din Brașov și S.C. Traditional Ecologic S.R.L din zona București-Ilfov, care deţineau 15 şi respectiv 5 maga