• O simpla eroare poate fi fatala atat pentru viata pacientului, cat si pentru cariera medicului • La terapie intensiva viata depinde de precizia aparaturii sofisticate • Nu se admit defectiuni, chiar daca intretinerea sistemului presupune costuri uriase
Viata bolnavilor care ajung pe paturile de spital nu depinde numai de mana chirurgului sau de cunostintele medicale ale specialistilor. In momente critice, este vital ca aparatura medicala sa-si indeplineasca functiile pentru a pune un diagnostic in timp record. Sunt zeci de bolnavi care sunt tinuti in viata doar de aparate, fiind intubati si ventilati mecanic. Chiar daca prognosticul medicilor este rezervat, aparatele prelungesc asteptarea unei minuni. Pentru ca toate aparatele vitale sa functioneze la cele mai inalte standarde, din vistieria Spitalului Sf. Spiridon Iasi pleaca o suma importanta de bani pentru service si intretinere.
Prin decizia conducerii spitalului, s-a facut o clasificare dura privind aparatura care nu suporta amanare in vederea rezolvarii unor defectiuni si aparatura pentru care s-a prevazut un risc mai scazut de defectare. Noile achizitii sunt inca in perioada de garantie, care difera de la 1 la 3 ani. Pentru aproximativ 30 la suta din aparatura de la Sf. Spiridon, se fac solicitari la cerere, ceea ce inseamna ca nu sunt prevazute intr-un contract de mentenanta. Solicitarile la cerere presupun si costuri mai mari, firmele de service reusind sa obtina un profit considerabil atunci cand primesc astfel de comenzi.
"Perioada de garantie este cuprinsa intre 1 si 3 ani, dupa care trebuie sa ne rezolvam singuri problemele printr-o firma de specialitate sau prin reprezentantul zonal al firmei producatoare. De exemplu, pentru tubul computerului tomograf (CT), garantia este de 2 ani. Contractele sau solicitarile la cerere presupun costuri mai mari. Asiguram service pri