Francezii de la Dacia-Renault pregatesc o noua lovitura in piata auto dupa ce, odata cu lansarea noii game de automobile, au reusit o performanta remarcabila in Europa – modele produse in Romania au inregistat, in acest an, cea mai mare crestere de vanzari din UE.
Noile modele Logan si Sandero, alaturi de Duster, au reusit sa atraga interesul europenilor, astfel ca vanzarile Dacia in UE au crescut in luna iunie cu 16,5%, cea mai buna performanta in randul marcilor, la circa 28.300 unitati, arata datele Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Dacia a inregistrat cea mai puternica crestere din UE si la nivelul primelor sase luni. Astfel, inmatricularile marcii low-cost a grupului Renault au crescut cu 17,6% in UE in perioada ianuarie-iunie, la 141.200 unitati, cota de piata a Dacia urcand astfel de la 2% la 2,5%.
Performanta este cu atat mai remarcabila cu cat vine intr-o piata in regres.
Vanzarile de autoturisme noi din Uniunea Europeana au scazut in luna iunie la minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii si somajului ridicat.
Inmatricularile de automobile noi din UE au scazut in iunie cu 5,6%, la 1,134 milioane unitati, cu evolutii negative pe toate pietele mari cu exceptia Marii Britanii.
In Romania, piata auto a scazut cu 45,9% fata de iunie 2012, la sub 4.000 de masini, cea mai abrupta scadere din UE cu exceptia Irlandei, unde vanzarile au coborat cu 73,7%, la sub 1,700 unitati.
Ce planuri au cei de la Dacia
In contextul succesului de vanzari al noilor modele, Dacia a apasat pedala de acceleratie pentru lansarea noului Duster si a primei limuzine din istoria constructorului roman. Daca despre noua versiune a SUV-ului Duster, stim deja ca va fi lansata cel mai probabil in septembrie, la Frankfurt, despre Solenza, primul model de clasa superioara