Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi aflate în construcţie, cu o lungime cumulată de 250 de kilometri, sunt finalizate, în medie, în proporţie de circa 70%, deşi multe dintre ele trebuia deschise circulaţiei încă din luna aprilie, arată estimările ZF pe baza informaţiilor transmise de compania de drumuri.
În timp ce lucrările la autostrăzile aflate în construcţie stagnează sau se mişcă într-un ritm destul de lent, CNADNR a mai scos la licitaţie alte contracte de autostrăzi, cel mai recent fiind cel de construcţie a şoselei Sebeş-Turda (70 de kilometri) pentru circa 554 de milioane de euro.
Statul a scos anul acesta la licitaţie în concesiune şi alte trei autostrăzi, Craiova - Piteşti, Comarnic - Braşov şi inelul de centură al Capitalei la standard de autostradă, urmând ca până la finalul anului să anunţe numele investitorilor privaţi care vor construi pe banii lor cele trei şosele.
În perioada următoare ar urma să înceapă lucrările şi pe lotul al doilea şi al patrulea al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce contestaţiile constructorilor care au depus oferte pentru aceste proiecte au fost soluţionate. Astfel, firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, vor construi lotul al patrulea al autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 22,1 kilometri, pentru 98 de milioane de euro, în timp ce italienii de la Secol şi Salini se vor ocupa de lotul al doilea, cu o lungime de 28,6 kilometri, urmând să primească din acest contract circa 131 de milioane de euro.
CNADNR a plătit până la 1 iulie peste 1,2 miliarde de euro pentru cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din ţară, cu o lungime cumulată de circa 250 de kilometri şi un cost total estimat la 1,8 miliarde de euro.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi aflate î