Dyneff, compania petrolieră deţinută de grupul Rompetrol în Europa Occidentală, vinde cu succes în staţiile de distribuţie a carburanţilor din sudul Franţei un produs bio, denumit E 85.
Compus în proprţie de 75-85% din etanol şi restul din benzină cu cifra octanică 95, produsul este conceput special pentru piaţa franceză, una dintre cele mai avansate din Europa din punct de vedere al utilizării biocarburanţilor.
Dat fiind conţinutul mare de componentă bio, produsul este mai ieftin decât benzina clasică şi decât motorina. Astfel, la o staţie Dyneff, un litru de E 85 costă 0,94 euro, în condiţiile în care un litru de benzină de 95 1,60 euro, iar un litru de motorină 1,40 euro. Aşadar, comparativ cu benzina de 95, amestecul E 85 este cu circa 41% mai ieftin.
Totuşi, acest carburant nu poate fi pus direct în rezervor dacă motorul nu este adaptat. În acest sens, este nevoie de un dispozitiv numit kit flex fuel, care ar costa circa 400 de euro, cu montajul inclus. În plus, consumul de carburant este mai mare, cu 20% şi chiar peste. Totuşi, dată fiind diferenţa de preţ, şoferul câştigă în jur 30 de euro la fiercare plin, dacă alimentează cu E 85, comparativ cu benzina de 95.
Produsul are un preţ mai mic din cauza taxelor mai mici şi este avantajos şi pentru companiile petroliere să îl vândă, dat fiind că, în Franţa şi ele beneficiază de unele reduceri de taxe dacă oferă produse mai puţin poluante. Carburantul are un impact pozitiv în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a încălzirii globale.
Chiar dacă produsul exista de mai multă vreme în Franţa, cei de la Dyneff sunt primii care l-au pus în staţiile de alimentare din sudul Franţei, piaţă pe care dieselul face legea. Dyneff ocupă în prezent locul 3 pe piaţa distribuţiei de E85 în Franţa, iar la sfârşitul anului 2012 a atins o cotă de piaţă de 12% la nivel naţional cu 13 staţii de a