Mallurile din România sunt folosite pentru cumpărături, dar şi ca loc de întâlnire şi pentru petrecerea timpului liber, iar această tendinţă a început să se propage şi în centrele comerciale din vestul Europei, în care accentul este pus în cele mai multe cazuri doar pe „shopping“, afirmă austriacul Walter Wolfler, manager cu o experienţă de 25 de ani în piaţa de retail.
Wolfler, care în ultimii opt ani a lucrat în cadrul fondului austriac de investiţii Immofinanz, inclusiv la dezvoltarea mallului Maritimo din Constanţa, a preluat recent conducerea departamentului de retail din regiunea Europei Centrale şi de Est al firmei de consultanţă imobiliară CBRE, acoperind zece ţări din regiune, inclusiv România.
„În România mallul este un loc de întâlnire, iar vestul urmează această tendinţă. Românii merg la mall şi pentru servicii, la o cafea, la cinema sau pur şi simplu să iasă din casă. Zona de entertainment este mai importantă aici şi datele arată că, cu cât este mai dezvoltată această componentă, cu atât mallul este mai apreciat şi are un trafic mai ridicat. Acest lucru este diferit faţă de proiectele din Ungaria sau Cehia“, a declarat Wolfler pentru ZF.
Faţă de vestul Europei, mallurile din România sunt şi dintr-o altă generaţie, în condiţiile în care piaţa locală de profil are doar 14 ani, cât a trecut de la deschiderea primului centru comercial considerat modern – Bucureşti Mall din Vitan.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare