Publicis si Omnicom, doua dintre cele mai puternice companii din domeniul publicitatii, se apropie de incheierea unui contract de fuziune, scrie Bloomberg citand o sursa apropiata situatiei, informeaza Bloomberg.
In urma fuziunii dintre grupul francez Publicis si gigantul american Omnicom va rezulta cea mai mare companie de publicitate din lume, devansand actualul lider al pietei, WPP.
Noua entitate ar putea avea o valoare de piata de peste 30 de miliade de dolari.
Publicis, Omnicom si britanicii de la WPP si-au majorat afacerile din ultimii ani prin consolidare.
Piata de publicitate va creste cu 5% la nivel global, pana la 543,9 mld. dolari, potrivit estimarilor facute de analistii ZenithOptimedia. Citeste si:Fuziunea Google-Motorola aproape de finalizare: UE aproba deal-ul celor doi gigantiFuziune intre doi giganti minieri: Glencore preia Xstrata prin schimb de actiuniApple, Google si alti 7 giganti americani, mai aproape de investitorii romani
Publicis detine printre altele agentiile de publicitate Leo Burnett si Saatchi&Saatchi.
Omnicom a fost creata in anul 1986 si a generat anul trecut afaceri de 14 mld. dolari, prin intermediul unor agentii precum BBDO Worldwide.
Cu toate acestea, o eventuala fuziune ridica semne de intrebare referitor la conflictele intre clientii diferitelor agentii. Astfel, o companie nu ar dori sa plateasca o agentie care lucreaza si pentru alti competitori.