Adevărul.ro, în colaborare cu AutoReport.ro vă prezintă detalii de interior din fabrica Ford de la Craiova în cadrul unei rubrici speciale. Acum câteva săptămâni v-am arătat cum se produc premiatele motoare EcoBoost la Craiova. Acum vă prezentăm, aici pe site cum se produce primul MPV produs în România - B-Max. Fabrica din Craiova este una foarte tehnologizată, aici fiind prezente tehnologii destul de avansate pentru construirea de modele de clasă B. Aici există în total 5 secţii: presaj-caroserie, motoare, asamblare, asamblare finală şi vopsitorie.
Cele mai impresionante sunt secţiile presaj-caroserie şi cea motoare. La maşinăriile imense din secţia presaj-caroserie începe adevărata poveste a transformării rolelor de rablă în primul monovolum construit în România.
Apoi drumul unui B-Max trece către linia de producţie, dincolo de secţia presaj caroserie, acolo unde rolele de metal iau forma diferitelor elemente ale maşinii.
Tot înainte de linia de producţie, elementele ce vor compune viitoarele B-Max trec prin secţia vopsitorie, acolo unde începe primul proces al individualizării.
La începutul liniei de producţie, fiecare B-Max este la fel, compus doar din nişte bucăţi de tablă vopsite – părţile fixe ale caroseriei.
Pe parcurs, sunt adăugate şi părţile mobile ale caroseriei, precum uşile, capotele şi alte elemente.
Un grup de roboţi industriali adaugă maşinilor geamuri şi parbrize, urmând ca fluxul de producţie să treacă prin cea mai interesantă secţie – cea de asamblare finală.
De aici toate maşinile ies pe roti şi aproape gata de drum.
Totul se desfăşoară într-o disciplină de fier, pentru că orice abatere duce la stoparea producţiei şi implicit la pierderi imense pentru Ford.
Din momentul în care caroseria intră în secţie şi până în momentul în care maşina e pe roţi, trec patru ore.
Caroseria vine cu docum