Daca vest-europenii cunosc bine leasing-ul operational si apeleaza la acest serviciu cu usurinta pentru a reduce costurile, in Romania clientii inca simt nevoia sa aiba posesia automobilului, a spus intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Alberto Manea, director de operatiuni in cadrul ALD Automotive Romania.
"Cei din Franta, Elvetia si in general majoritatea vesticilor nu sunt precum romanii, nu tin neaparat sa detina apartamentul. Ei pot sa traiasca toata viata in chirie. Mentalitatea aceasta se pastreaza si la masini, in Romania clientul inca vrea sa aiba proprietatea masinii", a subliniat Manea.
Mentalitatea diferita fata de occidentali afecteaza intr-o oarecare masura si afacerile companiilor de leasing operational, insa in cazul ALD Automotive efectul este mai slab, intrucat majoritatea clientilor sunt multinationale, iar acestea, recunoaste Manea, sunt mai obisnuite cu produsul intrucat au importat intr-o anumita masura aceasta mentalitate occidentala.
Astfel, circa 95% din clientii ALD sunt internationali, iar ponderea celor mai mari cinci clienti in totalul masinilor inchiriate este de 49,5%
"Avem 3 clienti care au flote de peste 600 de masini, avem clienti cu flote de peste 100 de masini, 56 de clienti cu flote intre 10 si 100 de masini, dar avem si clienti cu 5-10 masini. In total, avem 257 de clienti", a explicat directorul operational al ALD.
Manea precizeaza ca multinationalele au adoptat mai repede acest produs, insa si companiile locale au devenit mai constiente de aceste servicii si au inceput sa adopte acest sistem. "Punctul comun este dorinta de reducere a costurilor si eficientizarea resurselor interne necesare administrarii parcului auto, mai ales in conditiile actuale de criza".
Printre beneficiile leasingului operational se numara predictibilitatea, imbunatatirea cash-flow-ului unei firme, controlarea costuri