Publicis Groupe, din Franţa, şi Omnicom, din SUA, au convenit să fuzioneze, printr-o tranzacţie excluxiv prin schimb de acţiuni, în urma căreia vor forma cel mai mare grup de publicitate din lume, detronând actualul lider, WPP, potrivit Bloomberg.
Acţionarii fiecăreia dintre cele două companii vor deţine aproximativ 50% din noua entitate, care se va numi Publicis Omnicom Group, se arată într-un comunicat comun transmis, duminică, de Publicis şi Omnicom.
Actualii şefi ai Publicis, Maurice Levy, şi Omnicom, John Wren, vor fi codirectori generali.
Companiile au împreună o valoare combinată pe bursă de 35 miliarde de dolari şi venituri de 23 miliarde de dolari anul trecut.
Alianţa va aduce sub acelaşi acoperiş agenţii precum BBDO Worldwide (Omnicom) cu Leo Burnett şi Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezenţa pe toate pieţele importante. Tranzacţia va asigura noului grup şi mai multă greutate pentru a negocia tarife mai bune pentru clienţi în privinţa publicităţii TV, internet şi print, într-o perioadă în care industria globală se profil arată semne de recuperare.
Bloomberg a scris la sfârşitul lunii iunie că Publicis şi Omnicom sunt în fazele finale ale unei alianţe.
Publicis aduce noului grup un portofoliu substanţial de active în sectorul digital, inclusiv Digitas, LBi International şi Razorfish, precum şi agenţii pe pieţe emergente, în timp ce punctul forte al Omnicom este prezenţa puternică în SUA.
Fuziunea va atrage, probabil, atenţia autorităţilor de reglementare din Europa şi SUA, având în vedere poibila cotă de piaţă şi domeniile comune de activitate.
Companiile de tip holding precum Omnicom şi Publicis înfiinţează reţele de agenţii şi firme de PR în cadrul grupului. Acestea trebuie să funcţioneze independent una de alta, astfel încât clienţi rivali să poată fi plasaţi în reţele diferite pent