Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, sediile direcţiilor financiare regionale, precum şi sediile regionale ale Direcţiei Antifraudă a ANAF, a anunţat premierul Victor Ponta.
El a arătat că sedii ale administraţiei financiare regionale vor fi înfiinţate la Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti şi Bucureşti. Ponta a mai afirmat că direcţiile antifraudă au fost stabilite pentru acele oraşe care au activităţi specifice frontierelor, precum Constanţa, Suceava sau Oradea.
Premierul a susţinut că sediile regionale ANAF au fost stabilite în funcţie de cel mai mare număr de contribuabili.
“Toate cele opt sedii ale direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă au fost aprobate. Principiul a fost acela ca administraţia fiscală regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili”, a spus Ponta.
Decizia a fost adoptată de Guvern printr-o hotărâre de reorganizare a ANAF.
Zilele trecute, reprezentanţii ANAF au explicat că noua organizare nu va afecta relaţia cu contribuabilii. Administraţiile fiscale judeţene nu se desfiinţează în urma reorganizării, în contextul regionalizării, şi nici nu renunţă la funcţiile suport pentru contribuabili.
ANAF menţionează că atribuţiile direcţiilor generale regionale vor fi de coordonare a administraţiilor fiscale judeţene, preluând doar funcţiile suport necesare desfăşurării activităţii administraţiilor fiscale judeţene. Prin urmare, administraţiile fiscale judeţene îşi vor desfăşura activitatea în aceleaşi locuri ca şi până acum, iar relaţia cu contribuabilii va rămâne neschimbată.
Premierul Victor Ponta a explicat, la începutul şedinţei de Guvern, şi de ce a vrut să închidă rapid subiectul. Am văzut multe emoţii. “Aş vrea să-i văd pe funcţionarii de la administraţie la fel de activi şi când se pune problema de încasat veniturile statului. Când e vorb