Are oameni instruiţi în universităţi, dar stă slab la personalul calificat în noua industrie, e aproape de pieţele vestice, dar deficitar la infrastructură, are clienţi de zboruri, dar un aeroport încă subdezvoltat.
Continuarea Autostrăzii Transilvania, darea în folosintă a noii piste a aeroportului şi electrificarea liniei ferate sunt principalele proiecte de infrastructură care ar atrage investitori noi la Cluj. Dezvoltarea noilor centre de afaceri integrate şi investitorii VIP instalaţi în parcurile industriale sunt pilonii care vor atrage şi alte afaceri în Cluj, susţin cei care negociază cu grupurile care tatonează piaţa locală.
Cu doi investitori din industria automotive instalaţi la Dej (Fujikura şi Trelleborg), administratorii parcului privat sunt în căutare de noi locatari. „Suntem în discuţii, prin Agenţia Română pentru Investiţii Străine, cu o companie americană din domeniul producţiei interesată să se instaleze cu o nouă unitate, ce ar aduce o investiţie de peste 50 de milioane de dolari. Pe Regiunea Nord-Vest, Clujul este cu siguranţă lider, ar avea concurenţă eventual în Oradea, oraş mai aproape de graniţa de Vest. Tocmai în acest context, finalizarea tronsonului de autostradă de la Câmpia Turzii spre Borş e un criteriu esenţial pentru atragarea de noi investitori la Cluj, mai ales dacă vorbim de companii care produc pentru export şi au nevoie de infrastructură rutieră. Aici Clujul încă are o mare vulnerabilitate", a explicat Cristian Ţucra, director general al Arc Parc Dej.
După ce a trecut cu poticneli de 10% din cei 415 km cât are în planse Autostrada Transilvania, proiectul a intrat în pauză şi caută soluţii de finanţare. Electrificarea liniei ferate ar trebui să fie o prioritate în domeniul infrastructurii, fiind un alt obiectiv de interes pentru investitori. „Sunt companii care întreabă de acest aspect. Există inve