Averea lui Mark Zuckerberg, fondatorul şi CEO-ul Facebook, a crescut săptămâna trecută cu 3,8 miliarde dolari, la 16,8 miliarde dolari, după ce acţiunile reţelei de socializare au atins cel mai înalt nivel înregistrat de la listarea companiei în mai 2012, scrie Bloomberg.
Cererea mare pentru publicitatea pe dispozitivele mobile a ajutat la creşterea profitului şi a veniturilor aferente trimestrului doi peste estimările analiştilor. Veniturile Facebook au crescut în al doilea trimestru cu 53%, la 1,81 miliarde dolari, iar profitul a fost de 19 cenţi pe acţiune. Analiştii estimaseră însă vânzări de 1,62 miliarde dolari şi un profit de 14 cenţi pe acţiune.
Creşterea veniturilor şi a profitului l-a propulsat pe Zuckerberg pe locul 42 în topul miliardarilor realizat de Bloomberg, în faţa CEO-ului Microsoft, Steve Ballmer, şi al preşedintelui Dell, Michael Dell.
Rezultatele financiare în creştere au temperat temerile investitorilor privind faptul că popularitatea smartphone-urilor şi tabletelor depăşeşte capacitatea Facebook de a obţine profit din vânzarea publicităţii destinate utilizatorilor dispozitivelor mobile. La listarea reţelei de socializare pe bursă, o acţiune era cotată la 38 de dolari, iar pe 25 iulie, după afişarea rezultatelor financiare, o acţiune costa 34,36 dolari, cu 30% mai mult faţă de ziua anterioară.
„Foarte puţine persoane au sesizat ritmul în care întreaga activitate legată de conexiunea la internet a planetei se îndreaptă către dispozitivele mobile. Acum este însă clar“, a spus David Kirkpatrick, autorul cărţii „Efectul Facebook“. El a adăugat că Facebook a făcut o schimbare de 180 de grade către dispozitivele mobile, chiar dacă acest lucru a fost oarecum tardiv.
În decembrie anul trecut, fondatorul Facebook a donat fundaţiei Silicon Valley Community acţiuni Facebook în valoare de circa 500 mil. dolari. Donaţia