Mercedes-Benz a schimbat strategia odata cu trecerea la a treia generatie Clasa A si a realizat o masina dinamica cu un design inspirat din natura, din felul in care vantul creeaza forme pe nisip.
Designerul britanic Mark Fetherson (36 de ani), creatorul noului SLS AMG, este cel care a desenat noua Clasa A pornind de la o foaie alba de hartie. Fetherson a declarat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, la lansarea internationala din Slovenia, ca a lucrat la acest proiect peste doi ani, de la prima linie pana la designul final.
Britanicul a reusit sa creeze o masina frumoasa, sport, un autoturism cu o silueta de coupe conceput pentru tineri.
Mercedes mizeaza pe Internet pentru a atrage tinerii, in noul Clasa A acestia pot intra pe Facebook, Twitter, pot naviga pe site-uri folosind dispay-ul masinii si un telefon conectat prin USB. Pe ecranul masinii pot fi afisate si poze slideshow sau poate fi accesat motorul de cautare Google Local Search (Google Street View, Panoramio) si sistemul de navigatie Garmin.
Noua Clasa A se prezinta in fata concurentilor cu un design atragator, atat la exterior cat si la interior, Interiorul este impecabil, cu materiale moi, placute la atingere, un nivel de calitate precum in clasele superioare (C, E), fiind principalul atuu in fata BMW Seria 1.
Modelul de test a avut scaune semipiele, foarte confortabile, cu o buna sustinere laterala, pentru momentele in care vrem adrenalina si abordam viraje cu viteza. Chiar daca masina este foarte placuta, pe soselele mai proaste anvelopele cu talon de 45 ne-au mai taiat din confort (Dunlop SP Sport FastResponse 225/45/R17 run-flat). Anvelopele sport arata foarte bine, dar parca nu sunt pentru Romania, masina ar fi fost mai confortabila cu anvelope cu talon de 55.
Trenul de rulare al noii Clase A are o punte spate cu suspensie independenta si configuratie cu patru