În judeţul Mehedinţi s-a vândut o singură maşină nouă în primul semestru din acest an, în Covasna 14 maşini, iar în Sălaj 26 de unităţi, potrivit statisticilor jucătorilor din piaţa auto.
„Statisticile spun că am vândut o singură maşină în prima jumătate a anului, dar noi am vândut cinci autoturisme Peugeot, însă prin leasing, iar proprietarul apare firma de leasing din Bucureşti. Nu am vândut cash însă nicio maşină care să aibă numere de Mehedinţi“, spune Călin Lungu, directorul dealerului Automotive Trading din Drobeta-Turnu Severin, care comercializează marca Peugeot.
Potrivit şefului centrului auto, scăderea vânzărilor în primele cinci luni, urmată de iulie, când nu s-a vândut nimic, face inutil şi departamentul de vânzări, care a fost desfiinţat. „Noi am exclus acum din buget vânzarea de maşini, iar businessul se face din service. Spre exemplu, un consultant de vânzări face şi recepţie clienţi pentru service deoarece la noi nu există trafic de showroom, la noi nu a venit nimeni să ne întrebe cât costă o maşină“, a spus Călin Lungu.
Mai mult, programul Rabla, care ar fi trebuit să repornească vânzările, nu are niciun efect în judeţul Mehedinţi, unde tichetele au ajuns să coste şi 100 de lei, în condiţiile în care nimeni nu cumpără maşini noi.
„În Mehedinţi este dezastru, inclusiv pe fondul importurilor second-hand. Rabla nu funcţionează aproape deloc. Noi acum am depus primele 11 dosare pentru Rabla, plus alte nouă în derulare, volum mulţumitor pentru această perioadă. Persoanele juridice continuă să meargă. Luna aceasta vom fi 50/50 pe fondul Rabla“, a spus Adrian Mărăşescu, directorul de vânzări al Plusauto, dealerul Ford din Craiova.
Citiţi despre topul judeţelor în funcţie de vânzările de maşini noi pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.07.2013