Companiile Publicis şi Omnicom au decis să fuzioneze urmând să fie creat, astfel, cel mai mare grup de publicitate din lume, cu o valoare de piaţă de 35,1 miliarde de dolari, devansând liderul WPP Plc, transmit agentiile internationale de presa.
Tranzacţia este cea mai mare din istoria advertising-ului. Acţionarii companiei Publicis cu sediul la Paris şi Omnicom cu sediul la New York vor deţine fiecare 50% din compania nou creată care se va numi Publicis Omnicom Group, precizeaza Bloomberg, citand declaraţie de presă comună a celor doua entitati.
Impreuna, Publicis si Omnicom numara peste 130.000 de angajaţi, au o valoare de piaţă de 35 miliarde de dolari şi, in 2012, au inregistrat venituri de 23 miliarde de dolari. Alianţa va aduce sub acelaşi acoperiş agenţii precum Leo Burnett şi Saatchi and Saatchi (aparţinând Publicis), şi BBDO Worldwilde şi DDB Worldwilde (aparţinând Omnicom).
Potrivit Reuters, şefii celor două companii, Maurice Levy (CEO Publicis) şi John Vren (CEO Omnicom) vor conduce împreună noua entitate pentru o perioadă de integrare şi consolidare a afacerii de 30 de luni, după care Levy va deveni preşedinte non-executiv iar Wren CEO al grupului.