Ultimul manager privat selectat penru conducerea unei companii din subordinea Ministerului Transporturilor, anume belgianul Christian Heinzmann, va sta la cârma companiei un singur an, faţă de patru ani, cât dura mandatul iniţial, în urma presiunilor la care a fost supus de către reprezentanţi ai ministerului.
Heinzmann spune că a fost forţat să semneze o anexă la contract care prevede că mandatul său expiră în toamna acestui an. Solicitarea a venit din partea preşedintelui Consiliului de Administraţie Tarom (CA), Dan Pascariu.
Potrivit fostului membru în CA, economistul Lucian Isar, Heinzmann este supus de luni bune unor presiuni menite să îl determine pentru a renunţa la mandatul său. ”Semnarea (...) a venit în urma presiunilor (...) sms-uri, emailuri si materiale scrise înminate personal”, afirmă Lucian Isar, într-o postare de ieri de pe blogul său. Anterior Lucian Isar a mai povestit cum prin destituirea sa din CA şi prin încercări de cooptare a unor noi membri în CA s-a încercat aducerea în minoritate a susţinătorilor lui Christian Heinzmann. Persistă întrebarea: putea Heinzmann să refuze semnarea? Teoretic da, practic nu. Repercursiunile asupra sa în cazul unui refuz ar fi fost mult mai mari. "Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat", a spus Heinzmann, potrivit Mediafax.
Pascariu: A semnat de bună voie
Dan Pascariu susţine că Chrsitian Heinzann ar fi semnat de bună voie actul prin care mandatul său se scurtează de la patru ani la unul singur. De ce ar fi făcut însă Heinzmann aceasta? "Cum l-aş fi putut eu forţa? El a semnat un addendum la contract de bună voie", susţine Dan Pascariu. "Documentul pe care l-am semnat este în vigoare începând din 1 iulie. Dânsul m-a rugat acest lucru", a adăugat el.
Dan Pascariu afirmă că conducerea Tarom de către Heinzmann e un job prea complex pentru managerul belgian, mai ales că acesta era sing