Produsele non-oil comercializate în cadrul benzinăriilor au fost anul trecut o piaţă de peste 600 milioane de euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor trimise de companiile petroliere.
Astfel, cele aproape 2.000 de benzinării care funcţionează în România pot fi considerate cea mai extinsă reţea de retail, ale cărei vânzări sunt comparabile cu cele bifate anul trecut de Real, spre exemplu, jucător cu 24 de hipermarketuri şi afaceri de 650 mil. euro.
„În general, în benzinării procentul vânzărilor de produse non-oil este între 10 şi 20%. Această pondere diferă de la o staţie la alta, în funcţie de amplasarea ei, în zona urbană sau de tranzit, dar şi de volumele de carburant vândute“, spun reprezentanţii Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală. Anul trecut, Rompetrol Downstream, divizia de comerţ cu carburanţi a grupului, a înregistrat afaceri de 1,83 de miliarde de euro şi o pierdere de 33,6 milioane de euro, compania având o reţea de benzinării formată din 741 de puncte de alimentare, cifră care cuprinde însă şi staţiile mobile sau cuvele amplasate în incinta marilor consumatori. Continuarea pe ZFCorporate
Produsele non-oil comercializate în cadrul benzinăriilor au fost anul trecut o piaţă de peste 600 milioane de euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor trimise de companiile petroliere.
Astfel, cele aproape 2.000 de benzinării care funcţionează în România pot fi considerate cea mai extinsă reţea de retail, ale cărei vânzări sunt comparabile cu cele bifate anul trecut de Real, spre exemplu, jucător cu 24 de hipermarketuri şi afaceri de 650 mil. euro.
„În general, în benzinării procentul vânzărilor de produse non-oil este între 10 şi 20%. Această pondere diferă de la o staţie la alta, în funcţie de amplasarea ei, în zona urbană sau de tran