În mediile politice a început să se vorbească despre o nouă “vară fierbinte”, chiar înainte de publicarea raportului The Economist Intelligence Unit care printre cele trei riscuri privind stabilitatea României enumera şi un potenţial conflict între preşedinte şi premier. Victor Ponta a spus deja că Traian Băsescu nu a respectat pactul de coabitare, liberalii şi-ar dori o nouă suspendare, iar preşedintele abia aşteaptă să-şi reia rolul de principal jucător.
Războiul dintre preşedinte şi premier ar putea pune între paranteze armistiţiul încheiat între beligeranţii de vara trecută şi care a nemulţumit ambele părţi. Cel mai mare perdant al unei noi bătălii ar fi Victor Ponta, care a recuperat cu greu bunăvoinţa internaţională şi care, în ciuda relativei stagnări economice, se află în creştere de popularitate. Traian Băsescu ştie că prin redeschiderea ostilităţilor îi pune pe ceilalţi în offside, în vreme ce el marchează puncte pentru noul său partid Mişcarea Populară, mai ales că arată cu degetul afacerile încercate de guvern în ultima perioadă: privatizarea CFR marfă este doar cea mai problematică, dar există şi alte idei controversate de pe urma cărora statul român n-ar fi avut nimic de câştigat. Cauza bătăliei care începe nu este doar campania electorală de anul viitor sau bătălia diverselor grupări pentru marile afaceri, cele din energie, spre exemplu, ci mai ales resetarea scenei politice înaintea prezidenţialelor. Mai este, oare, Victor Ponta favoritul sistemului sau tânărul premier care promitea să înveţe repede, a început să facă greşeli?
Victor Ponta s-a grăbit să adoptate în guvern privatizarea CFR Marfă, deşi preşedintele l-a avertizat că Gruia Stoica, investitorul român care a câştigat licitaţia, alergând singur, nu are cele 202 milioane de euro, bani pe care s-a angajat să-i plătească. Premierul crede că dacă trimite hotărârea de privat