Omnicom si Publicis, companii care ocupau locul 2, respectiv 3, in topul celor mai mari jucatori din industria de publicitate, au fuzionat, creand astfel un gigant in valoare de 35 de miliarde de dolari, au declarat surse apropiate situatiei citate de Wall Street Journal.
Consiliile de conducere ale celor doua companii au aprobat tranzactia, care urmeaza sa fie anuntata oficial astazi, in cadrul unei conferinte de presa, la Paris.
John Wren, CEO al Omnicom, si Maurice Levy, seful Publicis, urmeaza sa imparta conducerea noii companii, chiar daca Levy se apropie de momentul retragerii din cariera.
Potrivit Wall Street Journal, noul nume al companiei va fi Publicis Omnicom Groupe. Entitatea va avea o cifra de afaceri de 23 de miliarde de dolari, eclipsand actualul lider al pietei, WPP. Pe de alta parte, vor exista si numeroase conflicte in legatura cu clientii din portofoliul, cel mai probabil fiind cel dintre Coca-Cola si Pepsi.
Piata de publicitate va creste cu 5% la nivel global, pana la 543,9 mld. dolari, potrivit estimarilor facute de analistii ZenithOptimedia.
Publicis detine printre altele agentiile de publicitate Leo Burnett si Saatchi&Saatchi. Citeste si:Topul celor mai puternice companii auto din RomaniaCe angajari fac cele mai mari companii si banci din RomaniaPremiera mondiala: Orange a efectuat primul apel international HD
Omnicom a fost creata in anul 1986 si a generat anul trecut afaceri de 14 mld. dolari, prin intermediul unor agentii precum BBDO Worldwide.
Ce inseamna fuziunea pentru piata din Romania Conducerea Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o majorare a cifrei de afaceri cu circa 5% fata de 2012, cand a avut un business estimat la circa 105 milioane de lei (23,5 mil. euro).
Grupul Publicis are in Romania aproximativ 80 de angajat