Un proiect, sute de milioane de euro, câțiva ani și multă muncă. Sunt etapele pe care le iau acum în calcul oficialii din Transporturi pentru modernizarea Gării de Nord. O idee mai veche, dar posibilă
Un turist străin, pe nume Andrew M., pășește pentru prima oară în Gara de Nord din București. Vine tocmai din Noua Zeelandă și a văzut el într-un ghid despre România că Bucureștiul este „un oraș europenizat“, cu gări luminoase, curate și înconjurate de spații verzi. „Surprinzător“, preț de câteva minute își face drum printre câini vagabonzi, oameni sărmani care cer o bucată de pâine și taximetriști mai-mai să-l ia pe sus cu „ofertele“ lor. Deși „avea pretenții“ de la o țară ieșită din comunism acum 23 de ani, nu disperă când trenul stă 45 de minute blocat pe șină „din te miri ce cauză“, în drumul lui spre litoral. Trece la capitolul „experiențe“ și merge mai departe.
„O fi văzut imagini cu gara altei capitale europene. Sau, poate, culorile folosite în broșură erau mai vii și, atunci, este normal ca totul să pară nou și modern“, vine cu o scurtă explicație directorul unei companii subordonate Ministerului transporturilor. Sau, poate că, printr-o forță de împrejurări, cineva cu imaginație a publicat într-un anume ghid turistic „o poză ideală“ a ceea ce se dorește a fi Gara de Nord peste câțiva ani. Așa, ca din viitor. Un proiect care și acum zace într-un sertar al Ministerului și despre care, oficial, nu se mai spune nimic.
Prioritate pentru CFR SA
„Acest proiect este o prioritate pentru CFR SA. În momentul în care vom avea o variantă finală, vă vom transmite datele“, oferă un răspuns telegrafic reprezentanții CFR SA (n.r. – CFR Infrastructură), compania însărcinată cu proiectele de infrastructură. Derulând, ultimele informații pe acest subiect datează din noiembrie anul trecut și, punctual, se referă la posibilitatea unui parteneriat între CFR