Cumpărătorii se uită tot mai mult la preţ, iar dispozitivele producătorilor din China sunt mai ieftine şi suficient de bine echipate
Astfel, segmentul premium are din ce în ce mai mult de suferit, în ceea ce priveşte volumul de vânzări
Cota de piaţă a telefoanelor iPhone a scăzut în al doilea trimestru la 13,6%, fiind cel mai mic procent din ultimii 3 ani
Apple a pierdut de mai bine de un an supremaţia pe piaţa smartphone-urilor, în faţa rivalilor sud-coreeni de la Samsung, iar cota de piaţă continuă să scadă, în condiţiile în care cumpărătorii de telefoane inteligente se uită tot mai mult la preţ.
În acelaşi timp, producătorii de smartphone-uri din China câştigă din ce în ce mai mult teren, în condiţiile în care oferă dispozitive suficient de bine echipate şi cu preţuri mult mai atractive.
Apple s-a îndepărtat mult de Samsung
Cota de piaţă a companiei a scăzut până la 13,6% în al doilea trimestru al acestui an, îndepărtându-se şi mai mult de poziţia liderului Samsung. Anul trecut, compania avea o cotă de piaţă de 16,6%, iar rezultatul actual este cel slab din 2010 şi până în prezent, potrivit unui raport realizat de compania americană Strategy Analytics.
În acelaşi timp, Samsung deţine o cotă de 33,1 procente din volumul total al pieţei, respectiv de două ori mai mare decât rivalii lor americani, potrivit aceleiaşi surse.
Apple a livrat 31,2 milioane de smartphone-uri în trimestrul al doilea, în timp ce Samsung s-a menţinut lider de piaţă cu 76 milioane de unităţi livrate.
Astfel, volumul vânzărilor Apple a crescut cu 20% în perioada analizată, însă rezultatul nu este nici la jumătatea avansului pieţei, care a fost de 47%, faţă de volumul înregistrat anul trecut, în trimestrul al doilea.
Huawei şi ZTE, din ce în ce mai competitivi pe această piaţă
Principala cauză a scăderii co