Produsele non-oil comercializate în cadrul benzinăriilor au fost anul trecut o piaţă de peste 600 milioane de euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor trimise de companiile petroliere care spun că acest segment reprezintă circa 10% din vânzările totale.
Astfel, cele aproape 2.000 de benzinării care funcţionează în România pot fi considerate cea mai extinsă reţea de retail locală, ale cărei vânzări sunt comparabile cu cele bifate anul trecut de cele 24 de hipermarketuri Real, al cincilea cel mai mare jucător din comerţul modern cu afaceri de 650 mil. euro în 2012.
„În general, în benzinării procentul vânzărilor de produse non-oil este între 10 şi 20%. Această pondere diferă de la o staţie la alta, în funcţie de amplasarea ei, în zona urbană sau de tranzit, dar şi de volumele de carburant vândute“, spun oficialii Rompetrol, al doilea cel mai mare jucător din piaţa petrolieră locală. De asemenea, reprezentanţii companiilor petroliere spun că vânzările pe acest segment cresc de la an la, magazinele din benzinării fiind unul dintre cele mai importante criterii în alegerea unei staţii de alimentare.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Produsele non-oil comercia