În urmă cu câteva luni a fost lansată ceea ce s-a numit Facebook Poke. Îţi permite, în câteva secunde, să fii puţin obscen în mesajele pe care le trimiţi. Dar înainte de „ideea“ Facebook a fost altă aplicaţie cotată în prezent la circa 800 de milioane de dolari, deşi generează 0 venituri.
Cum ar fi să te pozezi gol în faţa unei oglinzi şi să trimiţi poza unei prietene, unui prieten fără ca dovezile să existe după? Pe acest principiu au mers creatorii Snapchat, o aplicaţie care îţi permite să trimiţi mesaje care se autodistrug. La sfârşitul lunii decembrie, Facebook a venit cu Poke, o aplicaţie similară presupus creată de Zuckerberg şi o alternativă la Snapchat. Nu prea a prins, dar Snapchat se bucură de un real succes, notează Business Insider.
De ce are succes Snapchat? Bill Curley, venture capitalist la Benchmark şi unul dintre primii investitori în Snapchat, explică faima şi recenta evaluare la 800 de milioane de dolari (la 24 iunie, odată cu strângerea a 60 de milioane de dolari pentru susţinere) prin două teorii: există mult potenţial; nu există alternative. În fapt, această din urmă teorie este interesantă şi Curley leagă succesul de faptul că Facebook a încetat să mai fie o reţea a tinerilor, ci s-a maturizat într-un mediu mai sobru, mai steril.
Când o reţea socială este pe un val mare de simpatie din partea utilizatorilor, evaluărilor explodează, ajungând pentru Snapchat la cele 800 de milioane de dolari. Nu există nicio garanţie că va rezista multe luni, ori mulţi ani, la acest nivel. Apoi, succesul a venit pe fondul nevoii oamenilor de o astfel de aplicaţie. O nevoie a oamenilor de a fi obsceni în mesaje, dar fără riscul păstrării dovezilor. Desigur, pornografia efemeră este unul dintre pilonii pe care a crescut Snapchat. Şi asta în rândul tinerilor, cea mai mare masă de utilizatori.
„Mulţi tineri văd Facebook drept LinkedIn. Şi asta