Cetatenii care nu au solicitat eliberarea unui act de identitate in termenul prevazut de lege, in special cei rezidenti in strainatate si veniti in aceasta perioada in tara, sunt invitati sa se prezinte la sediul serviciului public comunitar local de evidenta a persoanelor pe raza caruia au domiciliul pentru punerea in legalitate cu un act de identitate.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, prevede urmatoarele:
Art. 14. – (1) In termen de 15 zile de la implinirea varstei de 14 ani, minorul are obligatia sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea actului de identitate…
Art. 16 – (1) Cartea de identitate se elibereaza dupa cum urmeaza:
a) - prima carte de identitate se elibereaza la implinirea varstei de 14 ani;
b) - pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani, termenul de valabilitate a cartii de identitate este de 4 ani;
c) - pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-25 ani, termenul de valabilitate a cartii de identitate este de 7 ani;
d) - cartile de identitate eliberate dupa implinirea varstei de 25 de ani au termen de valabilitate de 10 ani.
(2) Dupa implinirea varstei de 55 de ani, cartea de identitate se elibereaza cu termen de valabilitate permanent.
Art. 18. – (3) Cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligatia sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate …
Reprezentantii Directiei Judetene de Evidenta a Persoanelor roaga cetatenii sa isi verifice valabilitatea cartii de identitate, deoarece aceasta expira la data nast