O maşină cu stil, puternică şi economică. Ce ţi-ai dori mai mult de la un automobil. Dacă este şi un BMW, tip de automobil care te poziţionează automat într-o anumită clasă socială, cu atât mai bine. Am testat câteva zile un BMW 116d Efficient Dynamics Edition. Adică mezinul marii familii BMW, într-o motorizare care reuşeşte să coboare noxele sub 100 de grame de CO2 pe km, o performanţă care dă fiori celorlalţi producători auto în perspectiva viitoarei norme Euro de poluare.
Noua serie 1 este o combinaţie de tehnologie, ecologie şi accesorizare la nivelul gadget-internet pe care nici o altă maşină nu o atinge la această oră. Când auzi de BMW te gândeşti, în primul rând, la forţă, la tracţiune spate, la masca sub formă de rinichi şi la poziţiile rotunde care mănâncă asfaltul, spulberând tot în calea lor. Am avut surpriza să constat că BMW înseamnă şi mult confort, sunet demn de o sală de concerte şi o legătură fantastică cu tot ceea ce presupune lumea infintă a internetului. Şi pentru că a conduce un BMW este o senzaţie unică, dar o descriere oarecum aşteptată, am să încep prezentarea noului model din Seria 1 cu accesorizarea de care acesta dispune. Şi aceasta este atât de vastă încât maşina care cu tot cu taxe are un preţ de bază de 26.164 de euro cu TVA şi service BMW pe 5 ani sau 100.000 km. Seria 1 a fost lansată în 2011, însă, cu timpul, ingineri germani au mai lucrat la eficienţă şi consum, atingând performanţele propuse cu o precizie nemţească.
Cele 99 de grame
Motorul de 1,6 litri diesel dezvoltă 116 de cai-putere şi un cuplu de 260 Nm. Puterea este trecută printr-o cutie manuală cu 6+1 rapoarte, la care ambreiajul a fost modificat, faţă de varianta de lansare, pentru a schimba mai eficient în treptele inferioare. Forţa, deşi mică la prima vedere pentru un BMW, se simte în combinaţie cu tracţiune Sport+ în care ESP-ul este dezactivat, iar m