Din toată sărăcia, Guvernul Republicii Moldova a decis anul trecut să recondiționeze patru trenuri de călători. Astfel, Ministerul Transporturilor de la Chișinău a încredințat lucrările frațior români de la GFR-Grampet.
Pentru a repara patru garnituri de tren, românii lui Gruia Stoica au primit aproximativ 10 milioane de euro. Surpriză însă: la nici un an de la recepție, trei dintre cele patru trenuri nu mai funcționează. Interesante, poate chiar penale într-un stat civilizat, sunt legăturile dintre responsabilii din Republica Moldova care au contribuit la încredințarea contractului către o entitate a grupului Grampet și poziția anterioară a acestora: Vitalie Strună, directorul general al societății Calea Ferată Moldova (CFM) la momentul atribuirii contractului, a fost la un moment dat vicepreședinte Grampet SA, manager vânzări, manager logistică.
”GFR, prin Electroputere VFU Paşcani, ar putea plăti despăgubiri Republicii Moldova, pentru că doar unul dintre cele patru trenuri modernizate în România este funcţional”. Declaraţia a fost făcută joi de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor,Vasile Botnari, aflat într-o vizită de documentare la societatea Calea Ferată din Moldova, informează agenţia oficială de presă Moldpres.
Potrivit afirmaţiilor ministrului Vasile Botnari, cele mai mari defecte ale noilor trenuri sunt la cutia de viteze, la motoare, consumul de combustibil este uriaș iar vopseaua aplicată anul trecut deja cojeşte. Acesta a menţionat că toate costurile pentru reparaţia trenurilor vor fi suportate de compania română respectivă. Conform contractului semnat cu aceasta, fiecare garnitură modernizată costă în jur de 2,5 milioane de euro.
Modernizarea trenurilor de la Căile Ferate ale Moldovei a fost făcută de Electroputere VFU Paşcani (fosta REMAR Paşcani). Potrivit site-ului oficial, structura acționariatului este: G