Închiderea şantierului la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, după falimentul Alpine Bau, a lăsat fără locuri de muncă aproximativ 600 de oameni doar din oraşul arădean Pecica, unde există şi firme care au de recuperat sute de mii de lei de la firma respectivă sau de la subcontractori.
Construirea lotului 2 al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad, a fost oprită cu puţin timp înainte de finalizare, astfel că există asfalt pe 80 la sută din traseu, şoferii fiind opriţi să circule doar de bariere şi de echipe de agenţi de pază aflate la joncţiunea cu DN7.
De altfel, acest segment al coridorului IV pan-european pare mai bine păzit decât o bază militară, numeroase echipe de agenţi de pază patrulând continuu.
Breteaua de legătură între autostradă şi DN7 nu e asfaltată, însă drumul de câţiva kilometri din pământ bătătorit poate fi parcurs cu uşurinţă de către şoferi, până în locul în care începe asfaltul.
"Dacă nu ar fi bariera, aş intra pentru că vreau să ajung la aeroportul din Arad şi pe aici aş scurta drumul cu zece kilometri. Dar nu mă lasă, am încercat deja", a spus un şofer.
Pe viitorul drum distanţa dintre Pecica şi Arad s-ar reduce la câteva minute. Şoferii ar putea coborî în oraş, în apropiere de aeroport sau ar putea merge direct până la Timişoara, ocolind oraşul.
Deocamdată, însă, există doar asfalt, fără deliminarea benzilor şi sensurilor de circulaţie. Nu există parapeţi, garduri de protecţie, iar pasajele şi podeţele nu sunt finalizate, în timp ce indicatoarele rutiere sunt doar în cateva locuri.
Vestea că autostrada nu va fi finalizată curând nu a fost o supriză pentru şoferi.
"Credeţi că ne mirăm? Autostrăzile sunt un blestem în România, vor mai trece zece ani până când vom ajunge în Capitală de la Nădlac pe autostradă", spune un şofer de camion care parcurge săptămânal drumul între Bucur