După aproape o lună în care oamenii lui Falcă au încercat să ascundă detaliile legate de dubioasa licitaţie pentru achiziţionarea a şase tramvaie noi de către Primăria Arad, ziarul nostru a reuşit să intre în posesia unor informaţii extrem de importante, care mai fac puţină lumină în acest caz fără precedent în istoria postdecembristă a Aradului. Spunem fără precedent, pentru că e pentru prima dată când în Arad o instituţie publică organizează o licitaţie, iar şeful acesteia se antepronunţă asupra celui care va livra bunurile ce urmează a fi achiziţionate. În plus, e pentru prima dată când o instituţie publică refuză cu încăpăţânare să ofere detalii cu privire la acea licitaţie, deşi la mijloc e vorba de 8,7 milioane de euro, bani luaţi împrumut de la BERD şi pentru care bieţii arădeni sărăciţi de guvernările locale şi naţionale din ultimii trei-patru ani sunt nevoiţi să-l plătească până la adânci bătrâneţi.
Dacă cineva îşi închipuie că pe Gheorghe Falcă l-a lovit brusc transparenţa şi ne-a pus datele l-a dispoziţie se înşeală amarnic. A fost nevoie să ne adresăm Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), dar şi consultanţilor, pentru ca cei din Primărie să devină brusc transparenţi. Astfel că, putem prezenta arădenilor ce s-a întâmplat, concret, până acum, cu licitaţia pentru cele şase tramvaie noi, ce va fi plătită din banii lor, şi cum au ajuns în finală doar arădenii de la Astra Călători (pe care Falcă ni-i anunţă de doi ani ca fiind viitori furnizori) şi polonezii de la PESA.
BERD lămureşte situaţia
În urma deschiderii ofertelor pentru cele şase tramvaie, în data de 1 iulie, aşteptam ca Primăria Arad să dea detalii despre această licitaţie, dacă nu într-o conferinţă de presă, aşa cum era normal, fiind vorba de 8,7 milioade de euro, adică un subiect extrem de interesant pentru arădeni, măcar printr-un comunicat. Un comunic