Firmele care solicită ajutor de minimis îşi pot înregistra cererile online, a hotărât, recent, Ministerul Finanţelor Publice, revizuind Ghidul solicitantului aferent Hotărârii de Guvern care promovează o nouă schemă de minimis pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
Astfel, procedura de înregistrare online a cererilor de acord pentru finanţare a fost introdusă în premieră în Ghid, după ce mediul de afaceri a opinat că schema de minimis ar fi "făcută cu dedicaţie".
După ce iniţiativa a fost aprobată în Guvern, consultanţii din domeniu au apreciat că modul de punere în aplicare a acestei scheme de ajutor de stat încalcă principiul egalităţii de şanse, întrucât, iniţial, actul legislativ impunea depunerea dosarelor în mod fizic la sediul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) din Bucureşti.
Prima sesiune de depunere a documentelor necesare se va derula în perioada 16 august - 31 octombrie 2013, în limita bugetului anual alocat. Imediat după epuizarea acestuia, nu vor mai fi primite cereri în sistem. Bugetul maxim pentru schema de ajutor de minimis este de 400 de milioane de lei, adică mai puţin de 100 de milioane de euro.
Consultanţii şi potenţialii beneficiari încă sunt sceptici că această schemă va fi derulată corect pentru toţi cei interesaţi de ajutorul de stat, punând sub semnul întrebării corectitudinea cu care va fi ea aplicată.
"Cum va fi folosită această aplicaţie? Softul va fi astfel creat încât să apară ora de înregistrare sau vor putea fi introduse date şi înainte ca acestea să înceapă să funcţioneze? Va fi tot bugetul consumat în cinci minute?", sunt câteva dintre întrebările pe care şi le pun persoanele citate, precizând: "Ne aşteptăm ca la 9.05 să nu mai fie bani. Aşa s-a întâmplat şi în 2010, când a fost derulată procedura pe POSCCE (n.r. Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice). La ora nouă şi