Un grup de oameni de ştiinţă din Belgia a dat publicităţii rezultatele un studiu cel puţin bizar: aroma de ciocolată răspândită, timp de zece zile, în incinta a două librării i-a făcut pe cei care îi călcau pragul să cumpere mai multe cărţi decât în mod normal.
Cercetătorii au monitorizat cu atenţie fiecare a cincea persoană care intra în librărie, dintr-un total de 201 clienţi. Ei au observat în cazul acelor persoane o serie de comportamente “asociate achiziţiei”, precum analizarea de la mică distanţă a unor cărţi, citirea rezumatelor acelor cărţi, parcurgerea unui tur complet al librăriilor, discuţii cu personajul librăriilor şi punerea mai multor întrebări în legătură cu anumite cărţi. Totodată, cercetătorii belgieni au descoperit că mirosul de ciocolată este “congruent” cu cărţile despre preparate culinare, băuturi şi din categoria romanelor de dragoste, fiind însă “incongruent” cu romanele istorice şi cele poliţiste. Pe de altă parte, femeile au părut a fi mai dispuse decât bărbaţii să petreacă mai mult timp în librării şi să cumpere romane de dragoste şi cărţi cu specific gastronomic.
Un grup de oameni de ştiinţă din Belgia a dat publicităţii rezultatele un studiu cel puţin bizar: aroma de ciocolată răspândită, timp de zece zile, în incinta a două librării i-a făcut pe cei care îi călcau pragul să cumpere mai multe cărţi decât în mod normal.
Cercetătorii au monitorizat cu atenţie fiecare a cincea persoană care intra în librărie, dintr-un total de 201 clienţi. Ei au observat în cazul acelor persoane o serie de comportamente “asociate achiziţiei”, precum analizarea de la mică distanţă a unor cărţi, citirea rezumatelor acelor cărţi, parcurgerea unui tur complet al librăriilor, discuţii cu personajul librăriilor şi punerea mai multor întrebări în legătură cu anumite cărţi. Totodată, cercetătorii belgieni au descoperit că mirosul de ciocolată est