Mirosul de ciocolată ar putea impulsiona vânzările din librării, potrivit unui studiu realizat recent de cercetătorii belgieni, apărut în publicaţia Journal of Environmental Psychology.
Cercetătorii belgieni au realizat acest studiu pe o durată de 10 zile într-un lanţ de librării, comparând comportamentul de cumpărător pe care l-au avut clienţii, în funcţie de prezenţa sau de absenţa mirosului de ciocolată, informează time.com, citat de Mediafax.
Dispozitive automatizate care eliberau în aer miros de ciocolată au fost plasate în două librării. Cercetătorii au monitorizat cu atenţie fiecare a cincea persoană care intra în librărie, dintr-un total de 201 clienţi.
Ei au observat în cazul acelor persoane o serie de comportamente "asociate achiziţiei", precum analizarea de la mică distanţă a unor cărţi, citirea rezumatelor acelor cărţi, parcurgerea unui tur complet al librăriilor, discuţii cu personajul librăriilor şi punerea mai multor întrebări în legătură cu anumite cărţi.
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO: SÂMBĂTA NEAGRĂ. Sânge şi TEROARE în România: Accidente EXTREM de grave, incendii, crime în plină stradă şi jafuri la drumul mare"CÂRTIȚA LUI FELIX”, prinsă de SRI. Fostul șef al FISCULUI a băgat ANTENA 3 în penal. PROBĂ-CHEIECea mai FRUMOASĂ poveste de dragoste. Născuţi în ACEEAŞI ZI, căsătoriţi timp de 75 DE ANI, au murit la O ZI distanţă
Astfel, clienţii erau de două ori mai dispuşi să analizeze de la mică distanţă anumite cărţi atunci când mirosul de ciocolată plutea prin aer. Ei au fost de trei ori mai dispuşi să interacţioneze cu personalul librăriilor, şi să pună întrebări după ce au parcurs un tur complet al librăriei.
Totodată, cercetătorii belgieni au descoperit că mirosul de ciocolată este "congruent" cu cărţile despre preparate culinare, băuturi şi din categoria romanelor de dragoste, fiind însă "incongruent" cu romanele i