Firmele de internet dating si site-urile matrimoniale au fost obiectul unei investigatii BBC, jurnalistii afland un lucru foarte interesant despre utilizatorii acestor site-uri. Majoritatea utilizatorilor acestor site-uri sunt…fake, adica nu exista o persoana adevarata in spatele informatiilor oferite. Conturile au fost create automat, folosind date de identificare reale obtinute, bineinteles, fără permisiunea acestora. Informatiile au fost apoi folosite pentru a crea profile false, concepute pentru a atrage clienții.
De asemenea, unele site-uri de internet dating, matrimoniale (matchmaking) cumparara frecvent date personale de pe “piata neagra digitala”, si le folosesc pentru conturi noi. Acest lucru se face pentru a stimula artificial numărul de persoane care par să utilizeze serviciile site-ului, contribuind astfel la atragerea mai multor clienți pe site-ul respectiv.
Industria de Internet dating este considerata ca ar avea o valoare de aproape trei miliarde de euro pe an, la nivel mondial, si se estimeaza ca ar exista in jur de 1.500 de site-uri de dating online numai in Marea Britanie. Aproape sase milioane de britanici au folosit site-urile de matchmaking anul trecut.
Ancheta a fost lansata după ce s-au inregistrat un numar foarte mare de plângeri de la clienții care foloseau site-urile de dating in mor real. Acestia se inscriau pe site-ul respectiv, apoi doreau sa intre in vorba cu o fata frumoasa sau un barbat atragator. Acest lucru nu era posibil, doar daca treceau de la utilizatorul gratuit la cel cu plata. Facand plata, se trezeau ca majoritatea profilelor contactate nu raspundeau sau nu s-au mai logat de la inregistrare. Mai mult, daca insistau cu cautarile, dadeau peste profilul lui Brad Pitt, Angelina Jolie sau Jessica Alba.
Mai mult pe Jurnalul.ro
Firmele de internet dating si site-urile matrimoniale au fost obiectul une