Culegem acum „roadele” unor politici publice greşite, timp de 20 de ani, politici care au însemnat o adevărată conspiraţie împotriva educaţiei, în special desfiinţarea Şcolii Profesionale de către Ecaterina Andronescu în 2003.
Ultimele evenimente din educaţie justifică titlul: · 30% abandon şcolar la trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a; · Rezultate slabe la examenul de Bacalaureat; · Diferenţe enorme între judeţe la procentele de promovare a examenelor şcolare, nicio reacţie a Ministerului Educaţiei; · 61% dintre elevi au medii între 8-10 la ierarhia pentru admiterea la liceu; · Angajatorii privaţi nu găsesc în piaţă muncii forţa de muncă mediu şi superior calificată de care au nevoie; · 56 de licee tehnice cu ZERO promovare la Bacalaureat şi alte zeci cu promovare sub 10%; · Părăsirea şcolii de către un segment tot mai numeros de elevi. · Corp profesoral slab pregătit, din cauza salarizării nemotivante, nelegate de performanţă şi rezultatele muncii
Culegem acum „roadele” unor politici publice greşite, timp de 20 de ani, politici care au însemnat o adevărată conspiraţie împotriva educaţiei, în special desfiinţarea Şcolii Profesionale de către Ecaterina Andronescu în 2003.
Aşa cum arată şcoală astăzi, va arăta societatea de mâine, un adevăr ignorat de clasa politică conducătoare.
Ca orice sistem social, şi cel educaţional este inerţial şi conservativ. De aceea sunt necesare eforturi şi politici coerente pe un parcurs de 15-20 de ani, pentru a vedea şi rezultatele.
În loc să constituie sisteme importante şi performanţe în construcţia de caractere şi personalităţi, de formare profesională în meserii căutate în piaţa muncii, şcoala românească, prin diriguitorii săi, şi-a propus şi reuşit altceva: Să ascundă realitatea şi eficienţa prin examene măsluite şi note nemeritate; Să furnizeze clienţi fabricilor de diplome universit