Câteva tronsoane vor fi gata la până la sfârşitul acestui an, însă la tronsoanele scoase la licitaţie în august anul trecut nici acum nu au fost semnate contractele, astfel că mai devreme de finele anului 2014-primăvara anului 2015 nici nu se poate vorbi că vor fi finalizate lucrările la porţiunea de la Nădlac la Sibiu.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat, duminică seara, la un post de televiziune, că în ceea ce priveşte lotul 1 Nădlac-Arad, licitaţia va fi reluată întrucât ea fusese câştigată de firma Romstrade (aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache aflat în prezent în arest într-un dosar de deturnare de fonduri în cadrul unui contract de construcţie a unui tronson de autostradă cu sprijin financiar european - n.r.). Licitaţia pentru primul lot al acestui tronson a avut termen de depunere a ofertelor la jumătatea lunii iunie 2013, însă până în prezent Compania de Drumuri nu a anunţat niciun rezultat.
În cazul lotul 2 de la Nădlac la Arad, unul dintre tronsoanele la care stadiul lucrărilor era cel mai avansat a fost reziliat ca urmare a intrării constructorului în insolvenţă. Ministrul Şova a spus că lotul doi din Nădlac -Arad este realizat în proporţie de 85%, pentru restul de 15% licitaţia urmând să fie reluată după ce constructorul, compania austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă.
Un an de blocaj
'Lotul 1 din Timişoara-Lugoj există, iar lotul 2 a fost atribuit iniţial, apoi s-a făcut contestaţie urmând ca săptămâna viitoare să avem un câştigător. Dacă vom avea din nou contestaţie se va mai amâna puţin. Referitor la lotul 1 din Lugoj-Deva, acesta este în construcţie şi va fi inaugurat în septembrie, iar loturile 2,3 şi 4 sunt în licitaţie şi contractul va fi semnat joi sau vineri', a afirmat ministrul Dan Şova, citat de Agerpres.
Refe