În ciuda reculului cu mai bine de 20% al vânzărilor, majoritatea importatorilor de autovehicule au raportat pentru anul trecut afaceri în creştere şi profituri importante.
Rezultatele financiare ale comercianților de mașini din România surprind din nou. Ca și în 2011, când toate discuțiile pe tema vânzărilor și veniturilor din comerțul cu vehicule se purtau în jurul ideii de „dezastru“, dar profitul raportat la finalul anului arăta că situația nu este nici pe departe atât de neagră, rezultatele financiare corespunzătoare anului 2012 demonstrează că mulți dintre importatori reușesc încă să obțină bani frumoși.
În clasamentul întocmit după cifra de afaceri, primul loc este ocupat, ca și în anii trecuți, de Porsche România. Reprezentantul mărcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen pe piața autohtonă a înregistrat, anul trecut, afaceri de 361,2 mil. euro, în scădere de la 424,4 mil. în 2011, dar mai mult decât în 2010 (376,9 mil. euro). Pe locul secund la acest capitol se află Renault Commercial Roumanie (RCR), reprezentantul brandurilor Dacia, Renault și Nissan. Surprinzător pentru unii, în acest caz asistăm la o dublare a cifrei de afaceri, de la 146,2 mil. euro la 312,5 mil. euro, în 2012. Explicația dată de reprezentanții companiei este simplă și logică: „în anul 2011, vânzarea autoturismelor Renault și Nissan era realizată de către Renault Nissan România, iar cea a autoturismelor Dacia de către Automobile Dacia. Ulterior, Renault Nissan România a devenit Renault Commercial Roumanie (RCR), iar din 2012, RCR a preluat și vânzarea de vehicule marca Dacia“. În afara RCR, singurele companii din Top 10 care și-au majorat cifra de afaceri au fost Mercedes-Benz România, Toyota România, Hyundai Auto România și Premium Auto, importatorul Jaguar - Land Rover.
Profituri substanțiale
Interesant este însă că, pe lângă majorări mai mult