Cei care vând cadouri pe internet își dublează afacerea în fiecare an. Mai mult, nici unul dintre oamenii din industrie nu ia în calcul o creștere mai mică de 50% în următorii trei până la cinci ani.
Sunt deja un 1 milion de români care fac acum cumpărături pe internet. Și în vreme ce criza a închis sute de magazine stradale în ultimii ani, comerțul electronic au luat tot mai mult avânt.
Este și cazul unui magazin virtual de cadouri care a făcut ca goana după cumpărături pentru cadouri de sărbători sau fiverse ocazii să devină doar o chestiune de un minut și două clickuri.
Magazinul online de cadouri a fost creat în toamna lui 2008, exact în momentul “intrării oficiale“ a crizei în România; inițial magazinul se numea cadouri-originale.ro, iar în 2012 s-a transformat în borealy.ro. ”Implicarea noastră în comerțul online a început în 2007, prin crearea a două magazine online cu produse de lux - de genți și de lenjerie intimă. Cum era nevoie de lărgirea gamei de produse și cum mulți clienți achiziționau produsele pentru a le face cadou, am decis să prezentăm toate produsele într-un singur magazin online de Cadouri”, explică Eugen Rasoiu, director general la Borealy Gifts (foto).
Iar statisticile comerţului electronic în România n-arată rău deloc. Există la ora actuală peste 2.000 de magazine online de unde se poate cumpăra teoretic orice, de la mâncare, jucării sau cosmetice până la electronice şi electrocasnice, filme sau cel mai recent roman al lui Paulo Coelho. Valoarea comerțului electronic cu plata online cu card bancar a crescut în 2012 cu 38%%, față de 2011, ajungând la 220 de milioane de euro, conform RomCard.
Astfel, dinamica tranzacțiilor online prin card ale ultimului an demonstrează că mai este suficient loc de creștere pe piața de comerț online – estimată de specialiști la o valoare totală (deci și plă