Circa 15% din numarul total al utilizatorilor de Facebook din întreaga lume sunt dispusi să cumpere conturi pentru a scapa de publicitatea din rețea, potrivit unui studiu realizat de Greenlight.
Mai mult, 8% dintre respondenți sunt dispuși să plateasca lunar 10 dolari sau mai mult numai sa scape de reclamele de pe Facebook.
Acelasi studiu releva ca 70% dintre utilizatorii activi pe Facebook au recunoscut că ignoră de cele mai multe ori reclamele din reteaua sociala, iar frecventa cu care acestia dau clic pe link-urile de publicitate fiind de... "niciodată" sau "foarte rar."
Pana in prezent Facebook nu si-a taxat utilizatorii pentru deschiderea unui cont, iar instrumentele de promovare sunt o parte integrantă a retelei de socializare. Biz Stone (Christopher Isaac), fondator al rețelei de microblogging Twitter, a declarat saptamana trecuta că conturile plătite ar putea genera profituri semnificative pentru Facebook și l-a sfatuit pe Mark Zuckerberg sa creeze un serviciu Facebook Premium, lipsit de publicitate și care sa oferă utilizatorilor acces exclusiv la anumite aplicații.
"In general, publicitatea pe Facebook nu pare deosebit de interesanta sau folositoare. Cu toate acestea, utilizatorii o accepta deoarece își dau seama că, fara publicitate nu ar exista Facebook, un serviciu free, si atata timp cat acesta este free - e bine "- a mai spus Stone, într-o declarație pe portalul de bloguri Medium.
Costul unui cont plătit nu trebuie să depășească 10 de dolari pe lună, sustine Stone. Chiar dacă una stfel de cont va fi ales doar de unul din zece utilizatori Facebook, reteaua ar putea castiga lunar 1 miliard de dolari.
Amintim faptul ca veniturile din publicitate ale rețelei sociale Facebook, în 2012, au fost de 5,1 miliarde de dolari.