Analiştii subliniază că genul de vacanţe cu care suntem obişnuiţi nu mai sunt…la modă, tot mai mulţi turişti fiind atraşi de ideea de a găsi condiţii de cazare inedite şi nu numai.
Cum ar fi cele din hotelurile mobile, pe care cei dornici de aventură le consideră cu mult mai interesante decât hotelurile clasice. Potrivit specialiştilor în domeniu, hotelurile mobile, vacanţele personalizate şi experienţele de tip “braincation” reprezintă doar câteva din tendinţele în turism ale anului 2013, care au toate şansele să devină un “must have” în anii viitori.
Mai puţin cunoscute
Analiştii de la hotels.com sunt cei care consideră “călătoriile experimentale” ca fiind în topul preferinţelor globetrotterilor în 2013, turiştii căutând itinerarii către destinaţii mai puţin cunoscute, sau chiar mai puţin populare. “În loc să se cazeze într-o cameră obişnuită, călătorii au la dispoziţie o gamă largă de opţiuni, care implică relaxarea în corturi, rulote sau cabane elegante”, afirmă analiştii pieţei.
Spre exemplu, compania Sleeping Around din Belgia converteşte containere maritime de şase metri lungime în “hoteluri” de lux dotate cu paturi pliante, duşuri moderne sub formă de “ploaie”, aer condiţionat şi multe altele, toate fiind disponibile în Antwerp. Un alt exemplu îl constituie faptul că turiştii au tendinţa să renunţe la croaziere, în favoarea promenadelor cu ambarcaţiuni mai mici, pe trasee acvatice mai putin previzibile, cum ar fi râul Mekong din Asia de Sud sau Dunarea, între Praga şi Istanbul, potrivit hotels.com.
Fără internet
Şi hotelurile s-au adaptat în ceea ce priveşte vacanţele personalizate, mai ales în ceea ce priveşte nevoia unora dintre turişti de a fi “rupţi” de internet. Astfel, Marriott and Renaissance Caribbean & Mexico Resorts a avut iniţiativa de a pune la dispoziţia turiştilor încă din luna decembrie a anului trecut zone tech-fr