Băncile de top trimit alerte pe mobil sau pe e-mail imediat ce s-a efectuat o tranzacţie din contul tău curent. Cu acest serviciu bancar afli în timp util dacă ţi se scot bani de pe card fără să ştii sau dacă partenerul de viaţă cheltuie mai mult decât v-aţi planificat. Există şi costuri pentru alerta bancară.
Tot mai multe persoane care deţin conturi curente la bănci sau care au carduri bancare (la care, evident, este ataşat un cont curent) acceptă să fie informate prin SMS sau prin e-mail despre orice mişcare care are loc în conturile sale. Zilele trecute, una dintre băncile de top din România informa opinia publică asupra faptului că peste un milion de clienţi au folosit acest serviciu de alertă. Tinerii sunt, în general, cei care doresc să ştie ce tranzacţii au loc în ceea ce priveşte cardurile lor, respectiv conturile. La o bancă mare, cei mai mulţi utilizatori de alerte sunt bărbaţi. „Majoritatea clienţilor care au activat serviciul de alertă sunt bărbaţi (56%) şi fac parte din segmentul activi – vârsta cuprinsă între 25-45 de ani“, se arată într-un comunicat al băncii respective.
Control şi siguranţă asupra operaţiunilor din conturi
Ce presupune acest serviciu care s-a extins la tot mai multe bănci? La fiecare plată cu cardul, banca face un mesaj automat care este trimis sub forma unui SMS, pe telefonul mobil al deţinătorului contului sau pe adresa de e-mail, stabilită de clientul respectiv şi comunicată băncii. Dacă respectivul client alege să fie informat prin SMS, atunci costurile apar pe factura de telefon mobil al respectivului client, deoarece informarea se face cu ajutorul operatorului de telefonie mobilă cu care are contract clientul. Dacă informarea se face pe e-mail, băncile spun că respectivul serviciu de alertare poate fi gratuit, în funcţie de pachetul operaţional de servicii de care beneficiază clientul. Un astfel de e-mail c