Călătorii care traversează Bulgaria în direcția Greciei au la dispoziție au autostradă neîntreruptă cu lungime de 150 de kilometri.
Tema modernizării, cu finanțare europeană, a infrastructurii rutiere în Bulgaria a devenit din nou actuală. Cu două luni înainte de termen, a fost inaugurat un tronson de 17 km al autostrăzii „Struma” – Sofia-frontiera cu Grecia. Din lungimea totală de 150 de km. au fost predați pînă acum 56. Se construesc alte două tronsoane cu o lungime de 53. Cel de la frontiera elenă pînă la Sandanski va fi predat la toamna. Continuă construcția tronsonului Dupnița-Blagoevgrad. Autostrada va putea deveni operațională în 2015, scurtând drumul spre Salonic și Athena.
„Struma” este finanțată în proporție de 80% din programul operațional „Transport” al Uniunii europene. În pofidă crizei, din buget au fost asigurate 280 de milioane de euro.
Cu două săptămâni în urmă au devenit operaționali ultimii 50 de kilometri din autostrada „Tracia” – Sofia-Plovdiv-Burgas.
Cu câteva zile în urmă fost predat tronsonul de 8 km care face legătură cu șoseaua de centură a capitalei și un tronson de 8,5 kilometri - la vest de orașul Șumen. În acest mod călătorii care traversează Bulgaria în direcția Greciei și folosesc tronsonul de sud al autostrăzii de centură a Sofiei, au la dispoziție au autostradă neîntreruptă cu lungime de 150 de kilometri iar cei care se duc spre Varna – aproape 100 de kilometri.
În 2014 se vor încheia lucrările la autostrada „Marița” – Plovdiv-frontiera cu Turcia.
În 2014-2020 Bulgaria va finanța cu precădere autostrada „Hemus” Sofia-Veliko Tărnovo-Varna din care acum funcționează peste 160 de kilometri.
Construcția de autostrăzi ca și cea a metroului din Sofia a fost accelerată după 2005, dar se pare că în următorii ani, din cauza crizei, ritmul se va încetini. De menționat că o