TRANZACŢIILE TRANZIŢIEI
Moartea ca marfă
Sunt voci (nu puţine şi nu fără autoritate) ce susţin că actuala campanie publicitară privind reintroducerea pedepsei capitale în dreptul penal românesc ar constitui o diversiune: O DIVERSIUNE POLITICĂ - zic unii - acuzându-i pe cei ce revendică cu înverşunare punerea grabnică la treabă a plutoanelor de execuţie că ar încerca, de fapt, să blocheze accesul instituţional al României în lumea civilizată, că o astfel de măsură legislativă, aflată în contrasens cu codurile penale moderne, ar dovedi comunităţii internaţionale "barbaria românească", faptul că suntem guvernabili doar cu ajutorul pistolului-mitralieră (de fabricaţie internă, sau din export, după caz). O DIVERSIUNE PUR COMERCIALĂ - afirmă alţii, demonstrând, nu fără o anume pertinenţă, că tocmai ziarul ce şi-a făcut glorie şi avere de pe urma popularizării (cu o minuţie ce frizează uneori patologica) aberaţiilor sexuale de toate tipurile, omorurilor bestiale şi atâtor altor blestemăţii, a devenit brusc - vezi Doamne, din grijă pentru soarta naţiei cotropită de personaje lombroziene -adeptul securii, ştreangului, ori glonţului dedicate eroilor săi de primă pagină.
Cum tirajul e în puternic declin, cum "poporul" s-a cam săturat de capete despicate cu cazmaua, de violări de măgăriţe, de măsurători de penisuri, ori de imaginile educative la fel şi fel de "striptizoaice" în căutare de clienţi, cum a cam devenit limpede pentru lume că asemenea "producţii gazetăreşti", sunt ele însele instigări la violenţă, schimbarea de registru de la "Evenimentul zilei" a fost absolut necesară şi poate avea o anume eficienţă: "Păstrăm intacte dragele noastre crezuri publicistice aducătoare de tiraj - adică SÂNGE, SEX, BANI - dar jucăm totodată şi rolul de moralizatori, de apărători ai siguranţei cetăţeanului. Ţine la proşti...".
Dincolo de calculele politice ori come