Gorenje România, importator şi distribuitor al produselor electrocasnice cu acelaşi nume, parte din grupului sloven Gorenje, mizează în acest an pe o creştere a vânzărilor de 10%, la peste 13 milioane de euro.
„Anul trecut vânzările de produse Gorenje pe piaţa din România au ajuns la circa 12 milioane de euro, conform estimărilor. Pentru acest an însă, mizăm pe un avans cu 10% datorită dezvoltării reţelei de distribuţie şi a lărgirii categoriilor de produse”, a declarat într-un comunicat Damir Drazetic, directorul general al Gorenje România.
Electrocasnicele mari vor reprezenta aproximativ 70% din vânzările companiei, în timp ce electrocasnicele mici vor fi 30% din afacerile firmei.
„În ceea ce priveşte cota de piaţă pe care o deţinem, acesta este cuprinsă între 3% şi 10%, în funcţie de categoriile de produse”, a spus Drazetic.
Magazinele specializate aduc 35% din vânzările Gorenje România, diferenţa fiind acoperită de magazinele independente (25%), unităţile cash and carry, hypermarketuri şi reţele do-it-yourself (20%), vânzările online (17%) sau cele prin reţelele specializate în vânzarea de mobilier de bucătărie (3%).
Grupul oferă în perioada 1 iulie – 31 august garanţie extinsă de 5 ani la maşinile de spălat rufe, uscătoare, lăzi frigorifice, cuptoare, aragazuri şi plite. Aceasta este compusă din doi ani de garanţie ş trei ani de extra garanţie.
Anual, vânzările Gorenje însumează cinci milioane de produse în peste 70 de ţări.