Statul a redus cu circa 1,4 miliarde de lei (318 milioane de euro) sumele alocate anul acesta infrastructurii rutiere (autostrăzi şi drumuri naţionale), feroviară, aeroportuară, navigabilă şi de metrou, arată o analiză a ZF pe baza proiectului de ordonanţă cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013.
La începutul anului, statul alocase circa 13,1 miliarde de lei (3 miliarde de euro) pentru infrastructura de transport. După rectificare, statul a tăiat circa 11% din bugetul pe care l-a alocat la începutul anului infrastructurii de transport, fără a preciza însă care sunt proiectele care vor primi mai puţini bani anul acesta. Faţă de execuţia bugetară pe 2012, suma alocată anul acesta infrastructurii de transport este însă cu 4% mai mare, potrivit calculelor ZF.
Cel mai afectat minister rămâne cel al transporturilor, de unde statul a decis să reducă circa 954 de milioane de lei, adică o scădere de 13% faţă de bugetul alocat la început de an. Ministerul Transporturilor are în derulare în prezent o serie de proiecte de amploare, printre care modernizările de căi ferate de pe Coridorul IV paneuropean sau prima linie de metrou din cartierul bucureştean Drumul Taberei. Şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pierde prin rectificarea bugetară circa 495 de milioane de lei, echivalentul a 8,5% din bugetul pe care îl primise la începutul acestui an.
În cazul CNADNR nu este foarte clar de unde vor fi reduse sumele. În documentele de rectificare publicate pe site-ul Ministerul Finanţelor apare doar informaţia că Secretariatul General al Guvernului este autorizat să facă modificări ale sumelor alocate autostrăzilor Braşov-Cluj-Borş şi Bucureşti-Braşov, precum şi centurii rutiere în zona de nord a Capitalei şi centurii Ploieşti Vest, fără a se arăta însă dacă de la respectivele proiecte se