Constructorul pasajului subteran din centrul Craiovei urmează să amenajeze o bandă în plus pe strada Carol I şi să lărgească benzile de viraj la dreapta.
Firma care construieşte pasajul subteran din centrul Craiovei a trecut la amenajarea intersecţiei bulevardului Carol I cu strada Calea Bucureşti. Lucrările fac parte din acelaşi proiect pe fonduri europene privind pasajul subteran şi au menirea de a corela sistemul rutier actual cu cel creat prin construirea noului pasaj.
Trei benzi în loc
de două
Principala modificare o vor vedea şoferii maşinilor care vin dinspre Gara Craiova. La intersecţia cu strada Calea Bucureşti, ei vor avea la dispoziţie nu două benzi, ci trei: una pentru viraj la stânga, către Electroputere, şi alte două pentru direcţia înainte - una pentru breteaua de lângă pasaj, iar alta pentru accesul în pasajul subteran. „Totodată, se vor lărgi şi benzile de viraj la dreapta - atât cea destinată maşinilor care vin pe Calea Bucureşti şi vor să meargă către gară, cât şi cea pentru maşinile care vin dinspre gară şi vor să vireze la dreapta, către Valea Vlăicii sau pasajul suprateran. Aceste benzi de viraj la dreapta fără a mai trece prin intersecţie vor avea, după lărgire, 5,50 m lăţime, pentru a permite inclusiv accesul autobuzelor“, a precizat inginerul Marian Turluc, manager de proiect în cadrul MITLIV pentru construcţia pasajului subteran.
Pentru a încăpea şi a treia bandă pe Carol I, s-a micşorat şi mutat „insula“ dintre cele două sensuri de mers şi s-au retrasat bordurile. Totodată, au fost eliminaţi câţiva stâlpi de electricitate, dar şi nişte panouri publicitare. Urmează să fie refăcute şi trotuarele, să se pună pavele noi şi să se facă o frezare a asfaltului existent, pentru a se aşterne deasupra un strat nou de asfalt.
Proiectul european de realizare a pasajului subteran includea şi o mutare dincol