Imaginea femeii în mass-media este destul de contrastantă. Deşi reprezentantele sexului frumos sunt tot mai prezente în dezbaterile televizate, pe teme la ordinea zilei, imaginile în care femeia este prezentată în ipostaze fierbinţi abundă în paginile tabloidelor sau în cadrul emisiunilor de divertisment. Dincolo de toate acestea, ultimii ani au marcat o uşoară schimbare de mentalitate a jurnaliştilor, precum şi o continuă scădere a prezenţei stereotipurilor în mass-media. Cel puţin acestea sunt concluziile unei cercetări realizate de echipa ALTFEM, care în urmă cu doi ani a început să analizeze modul în care este reflectată imaginea femeilor şi bărbaţilor. Cercetarea echipei a vizat urmărirea rolurilor sociale şi profesionale care-i unesc sau diferenţiază pe bărbaţi de femei, dar şi care sunt stereotipurile ce construiesc sau erodează cele două genuri, conform unei metodologii utilizate pentru prima dată în 2011.
Concluziile studiului
S-a constatat o scădere a enunțurilor stereotipe și a aluziilor sexuale în emisiunile TV, a prezenței lor în agenda presei scrise şi creșterea prezenței femeilor în platourile TV. Echipa ALTFEM observă menținerea stereotipurilor și a ponderilor de reprezentare din publicitate. De asemenea, încă se regăseşte un număr deloc de neglijat de articole şi reportaje care dezbracă figura feminină mondenă din România. Totuşi, în ceea ce priveşte prezenţa acestora în presa scrisă generalistă, ponderea a scăzut cu 5% faţă de anul 2011, de la 22% la 17,7%, iar în presa tabloidă cu circa 3%, de la 37% la 34%.
De asemenea, analiza media arată că, deşi prezenţa femeilor în emisiunile de tip talk-show a fost în 2013 de 26%, faţă de 12% în anul 2011, frecvenţa prezenţei bărbaţilor în astfel de programe rămâne mai mare. În cercetare se arată că bărbaţii prezenţi în emisiunile TV au abordat cu precădere aspecte legate de s