Dacă aţi primit la restaurant o porţie de mâncare cu gust şi miros alterate, prea gătită sau prea puţin gătită, ori aţi observat corpuri străine în farfurie, aveţi dreptul să refuzaţi preparatul. Restaurantul riscă amenzi de până la 30.000 de lei pentru practici comerciale incorecte.
Puţini dintre noi ştim că, atunci când nu ne place, din motive justificate, mâncarea servită la restaurant, o putem refuza. Ospătarul are obligaţia de a-ţi aduce altă porţie din aceeaşi mâncare, de a-ţi oferi alt preparat din meniu sau de a nu solicita plata pentru preparatul necorespunzător. Din păcate, se pare că românii nu prea îşi cunosc drepturile şi atunci, resemnaţi, nu acţionează în niciun fel.
Banii vi se returnează
Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) afirmă că, atunci când ospătarii sau conducerea restaurantului refuză să repare în vreun fel deficienţa, clienţii nemulţumiţi pot face reclamaţie la OPC-urile judeţene. Aceştia mai precizează că bonul de la unitatea de alimentaţie publică reclamată trebuie păstrat şi că, în plus, puteţi cere la pachet porţia respectivă sau să faceţi pur şi simplu poze, pe care să le prezentaţi comisarilor de la Protecţia Consumatorilor. “Când vom controla restaurantul reclamat, se va verifica nu numai reclamaţia, ci absolut tot, de la autorizaţie de funcţionare până la condiţiile de desfăşurare a activităţii. Dacă plângerea consumatorului este întemeiată, obligăm restaurantul să returneze banii clientului. În plus, patronul riscă o amendă de până la 30.000 de lei pentru practici comerciale incorecte”, ne-a declarat dr. Bogdan Nica, preşedintele ANPC.
Litoralul, plin de nereguli
Controalele ANPC desfăşurate pe litoral au scos la iveală numeroase deficienţe. Printre cele mai frecvente s-au numărat lipsa afişării în lista d