Fuziunea dintre Publicis Groupe şi Omnicom Group nu va crea doar cel mai mare grup de publicitate din lume, ci va face ca mari companii rivale precum PepsiCo şi Coca-Cola să împartă aceeaşi companie de advertising.
Compania nou formată va avea vânzări de 23 de miliarde de dolari şi va reuni un număr mare de clienţi cu operaţiuni globale, astfel că se va afla în situaţia de a realiza campanii pentru companii concurente, relatează Bloomberg.
Situaţia este tot mai des întâlnită în domeniul publicităţii, iar tranzacţia scoate în evidenţă posibilele conflicte de interese care sunt provocate de o piaţă consolidată.
Împreună, Publicis şi Omnicom vor avea cel mai mare buget pentru media, ceea ce îi va permite să cumpere spaţii publicitare în domeniul televiziunii, printului şi Internetului în condiţii avantajoase. Acest fapt va fi în beneficiul clienţilor, care vor miza pe aşa-numitele "ziduri chinezeşti" în cadrul companiei de publicitate, care să le asigure secretul campaniilor publicitare.
Directorul general al Omnicon, John Wren, şi cel al Publicis, Maurice Levy, care vor conduce împreună noua companie, au declarat în această săptămână că clienţii lor mari nu sunt îngrijoraţi în privinţa conflictelor de interese.
Coca-Cola şi PepsiCo, cei mai mari producători de băuturi răcoritoare la nivel mondial, vor fi doi dintre cei mai cunoscuţi competitori care vor deveni clienţii companiei de publicitate rezultate în urma fiziunii.
Pepsi a lansat ofensiva împotriva Coke în anii ’70, când prin campania Pepsi Challenge a oferit consumatorilor mostre ale ambelor băuturi.
Între cele mai importante campanii publicitare ale Coca-Cola se numără "Coke is it!" şi "Always Coca-Cola".
Purtătorii de cuvânt ai PepsiCo şi Coca-Cola nu au fost dispuşi să comenteze.
Cheltuielile cu publicitatea la nivel mondial ar putea creşte cu 5% anul